Am nevoie de ajutor. Adica am nevoie de idei. Problema e una cat se poate de simpla, cel putin aparent. Insa daca stati sa va ganditi bine, devine cam nenorocita: ce simbol pentru morala cunoasteti? Ma refer la un medalion sau ceva de genul, stiti voi… ceva care sa reprezinte cat mai fidel acest concept. Am auzit doar varianta de cruciulita de pus la gat pana acum. Faptul ca nu sunt tocmai de acord nu are nici o legatura cu cel ca sunt cam atee de felul meu. Pur si simplu nu sunt de parere ca religia e morala! Biserica a manipulat societatea mult si bine si nu e nevoie sa va tin eu lectii de istorie.
Am nevoie de sugestii. Va ascult! 😀
26/10/2010
Cum vedeti MORALA?
Posted by Chocolate Follie under Din cotidian | Etichete: ajutor, idei, medalion, morala, moralitate, religie, simbol, sugestie |[22] Comments
27/10/2010 at 12:33 AM
Poate nu e un răspuns neapărat bun, dar consider simbolul Ying-Yang pretabil și la morală.
Până la urmă e vorba de bine și rău unite în tot ceea ce înseamnă existență, alegeri. Iar morala este până la urmă capacitatea de a distinge răul de bine.
Simbolul acesta mi se pare corect tocmai pentru că binele și răul conviețuiesc, se întrepătrund (ceea ce văd eu ca rău, altul poate să considere bine).
Iarăși, un simbol bun al moralei consider că ar fi ceva gen Justiția, însă fără legătură la ochi. Adică o persoană foarte atentă în jur, căutând să cântărească fațetele binelui și răului.
Chiar dacă morala se referă la conduită, eu consider că esența ei e în primul rând discernământul, alegerea… comportamentul e doar rezultatul.
27/10/2010 at 4:52 PM
„Justitia ta” devine cam subiectiva…Asa au gandit toti dupa ’89 si uite cat de „minunata” este viata in Romania.Tocmai asta si ideea la Justitie:”sa fie oarba”.
27/10/2010 at 8:26 PM
Am spus simbolul justiției modificat și devenit semn al moralei. Nu Justiție.
Nu are absolut nici o legătură.
Nu e folosit pentru că e semnul justiției sau pentru că are morala legătură cu justiția, ci e mai mult o legătură pentru o mai bună vizualizare a simbolului pe care îl construiam.
27/10/2010 at 7:34 AM
@ Chocolate, cred ca faci o confuzie intre Biserica + slujitorii ei si sentimentul religios. Ca esti atee n-ar fi o problema, fiecare crede in ce vrea, dar pâna la urma moralitatea societatii se bazeaza tot pe „produse” preluate din Biblie (care, ma rog, si ele au fost preluate, dar sa nu intram in amanunte).
Personal am oroare de a purta lantisoare, cruciulite etc (eu, ca barbat; dar n-am nimic impotriva ca fiecare sa poarte ce vrea), poate ca am pielea sensibila, nu stiu….insa, daca ar fi sa definesc printr-o reprezentare morala, cred ca aceasta ar fi tablele cu cele 10 porunci.
Pe de alta parte, nu e deloc rau nici simbolul ales de Diana. Yin si Yang sau o balanta.
27/10/2010 at 4:53 PM
De acord!
27/10/2010 at 8:06 PM
Nu, nu stau sa dezvolt parerea mea despre biserica, religie… am scris deja mai demult un articol despre asta ca sa lamuresc problema. E exact aici: https://chocolatfollie.wordpress.com/2010/01/07/what-if-god-was-one-of-us/. Sper sa raspunda la toate intrebarile si mai ales la toate criticile si cuvintele gratuite din partea Autorului.
Dragos, e buna si ideea cu balanta 😕
27/10/2010 at 1:15 PM
și eu m-am gândit la semnul ying și yang. ar mai merge și semnul păcii ;)) (nu am vrut să spun de biserică nimic dacă pentru tine nu reprezintă moralitate)
27/10/2010 at 8:03 PM
Semnul ying si yang 😕 da, si DianaEmma zicea de el..si imi suna bine, nu ma gandisem 😀
27/10/2010 at 3:57 PM
salve Choco!! long time no see .
Am sa incep printr-un citat „Morala nu este propriu-zis doctrina care sa ne invete cum sa fim fericicti ,ci cum sa devenim demni de fericire „KANT
Moralitatea conceptual si practic iti cere sa judeci si sa tratezi toti oamenii la fel ..sa fi impartial .Acest concept cade in lumea noastra deoarece oamenii se lasa condusi si de sentimente.Oamenii au „orbit”nu isi dau seama caci toti suntem o constiinta care se exprima subiectiv
am si un simbol pentru moralitate si anume floarea de lotus (http://www.etsy.com/listing/37590822/lotus?ref=vl_other_2)
Salutaree numai bine ma bucur sa vad ca iti priestre Bucurestiul !!
27/10/2010 at 5:08 PM
Nu stiu ce inseamana pt tine moralitate…greu cam pentru toata lumea (e subiectiva treaba),dar faptul ca tu nu crezi in NIMIC(adica te crezi atee-eu zic ca ai folosit prost cuvantul in context)…nu are rost sa vb despre morala,mai vrei sa mai porti si simboluri…ex;sper sa faci legatura …te prinzi cam greu…exact ca manelistul care vorbeste despre rock si pe deasupra mai vrea si tricou cu ACDC sa poarte …pot da o mie de expemple(l-am dat pe asta pt.ca imi place muzica)
Referitor la text…Eu zic ca nu are rost sa porti ceva pentru moralitate…eu zic sa fi o persoana morala si e de ajuns!
Ca sfat (stiu ca tu nu ai nevoie de sfaturi …te crezi Batman)
Zic sa crezi in ceva …fie VISURI,Dumnezeu(care o fi el pt tine),oameni …etc…a crede insemana a merge inainte:)
A da si parerea mea despre …atei..NU EXISTA…este un mod de gandire pentru pustanii corditi care vor sa iasa in EVIDENTA!(ti-am mai spus…cred ca ai folosit gresit cuvantul in text)!
27/10/2010 at 8:03 PM
Uite cat de penibil esti 😆 eu am cerut o parere despre un medalion si tu bati campii..daca vroiam sa explic ce inseamna pt mine „CAM atee” ( citeste bine cee ce scriu! ), dezvoltam ideea. Eu am intrebat cu totul altceva. Daca vrei sa cresti in ochii mei, raspunde-mi la obiect.
27/10/2010 at 9:30 PM
„cam” :)) Bine, sunt eu penibil…:)) parca,daca,cam,nu stiu…specific romanesc:))daca vroiai la obiect puneai intreabrea la obiect,nu ti mai descriai tu starea de credinta…asa intrebare asa raspuns….si tot nu inteleg …de ce vrei sa porti ceva despre morala?…esti artistul neintels!
27/10/2010 at 9:57 PM
Am spus EU ca vreau sa port EU, PENTRU MINE ceva despre morala? Am scris eu asta undeva? 🙂 tu nu esti in stare sa imi citesti randurile ca lumea si acum citesti printre ele sau ce..? Nu este pentru mine…am spus ca sunt aproape atee, deci nu port cruciulita la gat si alte chestii de-astea… ma judeci si vorbesti ca prostu’ in targ fara sa stii. As fi specificat daca ar fi fost vorba despre mine. Nu te-a dus capul din pacate ca poate ar fi pentru altcineva si ca nu vreau sa intru in detalii despre persoana respectiva din anumite motive…
Te rog cere-ti TU scuze atat pentru penibilitatea de care dai dovada, cat si pentru ignoranta si dobitocism, altfel iti voi bloca accesul pe blogul meu, definitiv de data aceasta. Si vezi sa faci asta astfel incat sa nu observ pic de ironie in tonul tau, asa cum ai tendinta de a o face de obicei fara nici un motiv ;).
27/10/2010 at 9:44 PM
„cam” :)) Bine, sunt eu penibil…:)) parca,daca,cam,nu stiu…specific romanesc:))daca vroiai la obiect puneai intreabrea la obiect,nu ti mai descriai tu starea de credinta…asa intrebare asa raspuns….si tot nu inteleg …de ce vrei sa porti ceva despre morala?…esti artistul neintels!
Pai hai sa ti spun legatura….te cam contrazici in articol!Fata cere simbol al moralei, dar ea nu crede in nimic(automat nici macar in simbolul repectiv)bai sincer …nu are substanta ce zici, ce ceri…un canibal zice ca ii plac morcovii…..si curvele sunt fete virgine!….cum sa nu te iau in ras!
Succes cu acest mod de gandire!(probabil nu ti ai dat seama cand ai scris art,dar macar recunoaste ca ai gresit si nu este nimic gresit in ce ai scris)
27/10/2010 at 9:58 PM
Ai fi atat de inteligent daca ai tacea pur si simplu..:)
27/10/2010 at 10:40 PM
Trebuia sa apara al doilea raspuns…scriu de pe tel …a aparaut jumate si apoi tot rasp… in fine
Ce sa mai spun…eu cred ca am dreptate…felul cum scri tu nu inteleg…faza e ca toti cred ca despre tine era vb in art.Am inceput sa cred ca esti un fel de persona”wanna be”…banuiesc ca Bucurestiul iti va da aceasta satisfactie.
Referitor la mine akm …pt ca vad ca m_ai JIGNIT ,ma consideri ala care gaseste nod in papura….tot ce pot sa zic ca e ca nu imi plac persoanele superficiale,cei care cred ca sunt cineva si fac ceva util,cei care se cred „miezul din portocala”….mai pe scurt valoarea manelista specifica la romani.%
Un scurt ex. din liceu referitor la „genul”meu si dreptatea mea
era o perioada cand tot se faceau „piese de teatru in liceu”(niste porcarii ordinare,sfideau creativitatea si talentul)…ERau niste fete pe la mine prin kls.care se credeau ….actrite…iti dai seama ce le ziceam:))cu restul baietilor(cei care nu jucau)…frate erau picior de lemn…le am zis o de cate ori aveam ocazie:))….in afr de una singura care chiar vdm ca ii place si isi doreste(ce crezi?avea cele mai putine talente in cap si era serioasa).Sti ca imi ziceau? ca ma roade invidia…mi se rupea…stiam ca o fac pt media 9 10 la lb.rom.
Ia ghici unde e la facultate tipa respectiva?La actorie in Tg.Mures.
Si sunt satul si de oameni plini de initiativa,principii si alte frcangeli ieftine…persoane „mature”…in general femeile folosesc chestia asta cu „maturitatea”…
Daca crezi ca sunt slab in comunicare….te angajez PR:)
27/10/2010 at 11:35 PM
Oh Doamne… atac parerea unui prost si ma trezesc cu prostul intreg in discutie 😆 sa nu te mire daca nu iti vor mai aparea comentariile…bati campii, dragule…Ai recunoscut chiar tu ca ai terminat un liceu de rahat, ce sa iti fac eu tie in acest caz? Eu nu cred ca esti slab in comunicare, eu cred ca esti slab in gandire! Nu prea te duce, nu prea ai aptitudini cognitive. Sa nu te mire daca nu o sa mai poti publica nimic aici pe…pt ca da, ma consider „miezul” ala de care spui tu si am dreptul de a imi selecta cititorii. Uita-te cum se exprima unii si cum o faci tu… Te rog deci sa te duci sa te faci de ras in alta parte.
28/10/2010 at 6:37 AM
@ autorul, multumesc.
@ Chocolate, daca refuzi bigotismul nu inseamna ca esti atee (am citit articolul indicat de tine si se apropie foarte mult de opinia mea). Oricum credinta e o chestiune de optiune personala si nu exista cale corecta sau gresita. Eu insa voiam sa lamuresc o „problema” on-topic: morala, asa cum o intelegem noi acum, are radacinile in religia crestina in principal (in cazul nostru). Pur si simplu nu exista niciun gest pe care noi sa-l etichetam drept „moral” si care sa nu fie subliniat, intr-un fel sau altul, in cadrul Decalogului sau in sfaturile conexe din Evanghelii.
Mi-a placut sintagma „sunt cam atee”. Suna la fel de haios ca „sunt un pic gravida”. 🙂
28/10/2010 at 11:18 AM
Da, credinta chiar este o chestiune de optiune persoanala. In plus, fiecare o ia pe ce parte doreste. Insa problema mea nu era religia sub nici o forma 🙂 Nu sunt datoare sa dau explicatii despre inclinatiile mele spirituale.Eu cautam un simbol al moralei..si nu pentru mine, asa cum au inteles unii. Am primit cateva variante, insa ma asteptam la mai multe.
28/10/2010 at 2:31 PM
@ Chocolate, eu am inteles foarte bine la ce te referi 🙂 , insa e greu sa desparti morala de religie, pentru ca morala isi are izvoarele exact acolo. Pe de alta parte, e dificil sa simbolizezi ceva atât de nepalpabil. Crucea, Yin si Yang, Tablele, o balanta, câte simboluri ai vrea? A, da, desigur, ar mai fi: o femeie imbracata din crestet pâna in talpi in ceva opac (morala afghana), un tânar blindat cu grenade pe cale de a le detona (morala palestiniana), un Kalashnikov alaturi de un bananier (morala multor state din Africa), o canistra de petrol sau, eventual, un hamburger (morala americana). Mai vrei variante? Sa stii ca mai am….
28/10/2010 at 2:46 PM
Si aia romaneasca? 😆
28/10/2010 at 3:26 PM
@ Chocolate, depinde… 🙂 . Prin 1990 morala româneasca putea fi reprezentata de un medalion in forma de rulment pe care sa scrie „Nu ne vindem tara!”. Desigur, in ziua de azi merge un ghiul scump si de neam prost pe care sa scrie: „Sa traiti bine!”. Ce sa-i faci?, fiecare timp cu morala lui….