Nu puteam sa nu scriu post’ul asta; azi s-au implinit 77 de ani de la nasterea marelui poet roman Nichita Stanescu. Pentru mine este chiar mai sus decat Eminescu, pe care nu, nu prea il am la inima; dar asta este alta poveste.
Initial vroiam sa spun ca gusturile mele literare sunt pur subiective, ca nu stiu catora dintre voi le place Nichita, ca poate unii il judeca din cauza faptului ca in ultimii sai ani de viata a trait cu o copila ( Dora – nu stiu cati ani sa fi avut, undeva intre 16-18). Dar am vazut chiar ieri pe blogul lu’ Rox una dintre poeziile mele preferate scrise de Stanescu – „N-ai sa vii”🙂 si m-a bucurat enorm! Credeam ca doar lui Eminescu i se aduc omagii & stuff, dar cand am auzit si la radio de dimineatza ca se pomeneste despre cei 77 de ani de la nasterea poetului, am sarit in sus de fericire.
Evident ca ma enerveaza cumplit faptul ca in programa pentru bac, Nichita Stanescu apare cu o poezie sau doua, cea mai des intalnita fiind „Leoaica tanara, iubirea”. Datzi-mi voie sa va spun ca are alte zeci de poezii superbe! Stiu ca lumea nu prea le citeste sau nu are timp sa mediteze la ele atat cat ar trebui, dar macar azi v-as ruga sa va aruncati privirea peste cateva versuri de-ale autorului, se gasesc atatea pe net! Pun pariu pe toti scriitorii de cafenea din zilele noastre care denigreaza creatorii simbolisti sau modernisti ca or sa va placa cel putzin 3 poezii scrise de Nichita Stanescu! Si ca sa va deschid apetitul, v-am lasat cateva cuvinte pe care eu le ador !🙂 Aici gasiti mai multe poezii si aici mai multe citate . Lectura placuta, girls and boys!😀

Frig nu mi-e decat la cuvinte.

(„Existenta, tu”)

Treaba ta, imi zise javra
care ochi deschisi tinea
dedulcind in sus otrava
muzicilor, cea mai rea.

(„Treaba ta”)

Eu cred ca un om este ceea ce isi aduce aminte despre sine insusi. Eu ma consider pe mine ceea ce imi aduc aminte ca sunt. De asta uneori oamenii sunt in aparenta schimbatori sau au umori diferite. De fiecare data iti aduci aminte alte lucruri despre tine insuti.

(„Gand 11”)

De mult negru ma albisem
De mult soare ma-nnoptasem
De mult viu mai mult murisem…

(„Deblanzirea”)

Ei i se face rau de singuratate
ea sta si spala tot timpul podeaua
pana o face de 14 karate
si tocmai sa calce pe dansa licheaua.

(„A mea”)

Numaratoarea incepe cu doi.
Unul nu este numarabil.
………………………….
Numaratoarea incepe cu doi,
dar, si sfarsitul…

(„Numaratoarea”)

Daca inchid ochiul, te strivesc in pleoape..

(„Estompare”)

Nu pune mana peste mine daca-i vara
Caci n-ai sa intelegi nimic
Stimata doamna-domnisoara
Din frig.

(„In dulcele stil clasic”)