Sunt feminista convinsa 🙂 am mai spus’o de 1000 de ori dar cred ca v-ati prins doar din simplele mele comentarii de ceva vreme incoace. Eu sunt convinsa ca vremurile s-au schimbat, ca suntem si noi capabile sa fim la putere, sa fim lidere, sefe in casele noastre…
Am vazut acum cateva filmul propus de Grapefruits – „Mona Lisa Smile” si mi-a placut mai mult decat ma asteptam. Daca as fi trait prin anii ’50 in America, personajul prinicipal feminin al acestui film ar fi fost o oglinda perfect finisata pentru mine 🙂 De ce sa ne casatorim, sa fim intretzinute si sa inghitim atatea magarii, cand si noi avem studii si putem face cariera? De ce sa credem ca suntem mereu la mana lor? De ce ne grabim atata sa ne maritam? Dar mai ales, de ce avem impresia ca fara ei nu putem reusi? Evident ca nu ma refer aici la acea latura sentimentala… din punctul asta de vedere, fara barbatzi chiar nu se poate, suntem condamnatzi sa ne iubim unii pe altii, sa ne inselam, sa renuntzam, sa ne indragostim si sa reluam povestea again and again. Incerc doar ca ridic intrebarea…pot fi femeile lideri cel putzin la fel de buni ca si barbatii?
Cerem egalitate de ceva vreme incoace si incercam sa combatem sexismul. Citeam pe blogul lui’ Grapefruits ca o femeie care vrea sa fie egala cu un barbat are standarde joase. Asa as spune si eu in mod normal pentru ca stim ca suntem mai bune! Stam mai bine cu nervii, putem gandi logic, vedem toate detaliile problemei, administram bine banii, suntem capabile sa elaboram planuri, avem fortza destula…intr’un cuvant, avem toate atuurile pentru a fi sefe. Acum, inca o intrebare… Putem conduce banci, firme, companii, dar este oare o femeie in stare sa ocupe functia suprema, cea de presedinte al statului ? Aici pana si eu as avea indoieli…
Discutam azi la studii sociale cateva caracteristici ale liderului/conducatorului perfect. Calitati care ni s-ar parea evidente s-au dovedit a fi relative…si toata lumea a spus de inteligentza, de pasiune, de realism, de obiectivitate, insa nimeni nu a mentionat daca ar fi de preferat ca seful statului sa fie un el sau o ea. Si atunci am inteles…noi suntem mai sensibile 🙂 suntem facute sa conducem, dar nu la superlativ. Avem perioadele nostre, suntem labile emotional. Eu deja imi imaginez doua femei care ar concura la presedentie: cea care ar pierde ar izbucni in lacrimi si ar face o criza pe loc! Poate noi nu ne-am gafa la fel de urat ca si barbatzii, dar nici bine nu ne-ar fi…
Este intr’un fel trist pentru mine sa constat chestia asta 😦 poate nu am dreptate si chiar as vrea sa fie cineva care sa imi dovedeasca ca lucrurile nu sunt asa cum le vad eu. Dar chiar nu vad nici o varianta feminina pentru Basescu sau Iliescu..Ceausescu nici atat…
12/03/2010 at 12:35 AM
cred ca nu depinde de sexul persoanei, ci de persoana in sine.
adica da, vizualizez si varianta feminina pentru basescu, iliescu, ceausescu. atat doar ca o femeie, oricat de puternica ar fi, va depinde intotdeauna de imaginea pe care o au altii despre femei in general.
12/03/2010 at 12:57 AM
mai greu cu femeile la presedentie :d
12/03/2010 at 1:00 AM
Eu cred in puterea femeii de a tine in frau o tara intreaga. In fond, are atatia altii in spate, nu e doar de capul ei.
Pentru ca suntem sensibile in anumite situatii, tocmai, am putea avea o grija mai mare in situatiile delicate. Nu e nevoie de o persoana cu sange rece 😀
12/03/2010 at 11:46 AM
Si eu m-am gandit la asta sa stii…adica, presedintele in sine nu are cine stie ce functii vitale, este pus acolo mai mult de forma, ca sa nu zicem ca nu avem democratie. El doar semneaza legile emise de altii, el ne reprezinta in relatiile externe & stuff… si da, o persoana foarte capabila cu alti oameni bine pregatiti in spate, ar putea sa conduca tzara destul de bine 🙂
12/03/2010 at 10:20 AM
Feminista in sensul ca vrei egalitate femei barbati, sau feminista in sensul alalalt… ca femeile sunt mai presus.
Ca feminismul asta a fost tot dat peste cap de femei.
Si a ajuns ceva urat… ceva misoginism.
Pe cand feminismul se referea la egalitate… ca o femeie sa poate sa voteze, sa aiba aceleasi drepturi cu barbatul, sa poata munci, sa poate face scoli la fel ca barbatii.
In ziua de azi, feminism inseamna mai mult sa fii o narcisista care considera ca tot barbatii sunt porci, ca ea merita numai respect, atentie, cadouri (nu trebuie sa faca nimic sa merite, ci ajunge ca e doar femeie ~ si macar pentru respect si atentie trebuie sa lupti sa il meriti, nu se primeste pe tava), si ca e dezonorant sa puna mana pe o cratita.
Apropo de Mona Lisa Smile… dragut film… dar personajul principal facea parte din feministele care exagereaza, care sunt gen misogini.
Si una din fete i-a dat bine peste nas.
Feminismul nu inseamna independenta de barbat.
Inseamna ca esti la fel de libera sa te mariti la 20 de ani, sa faci 5 copiii si sa fii casnica si sa te mariti la 40 de ani sau deloc si sa fii femeie libera si total independenta.
Feminismul inseamna dreptul de a alege ce te face fericita.
Iar o femeie care te judeca pentru ca tu alegi sa fii casnica, tu gasesti implinirea intr-o casnicie si copiii e cot la cot cu orice misogin si badaran.
12/03/2010 at 11:38 AM
Feminista in sensul ca ma atac a bancurile cu blonde ( cu toate ca nu sunt blonda); de ce nu exista si bancuri cu blonzi? 🙂 feminista in sensul ca da, ma refer la egalitatea in drepturi ( dreptul de a avea o cariera mi se pare cel mai important, apoi dreptul de a vota). Sunt constienta de faptul ca o femeie nu ar putea lucra niciodata intr’o mina sau intr’o padure la taiat lemne 🙂 dar de aici pana la a sta doar cu capul in cratitza si a fi considerata efectiv incompetenta…e ceva 🙂
12/03/2010 at 11:49 AM
Repet, ce e rau cu a sta cu capul in cratita daca asta vrei de la viata si asta te face implinita si asta e ce stii mai bine sa faci?
Ce e rau in a fi femeie de casa, mama, sotie si atat, daca nu ai nevoie de mai mult sa fii fericita?
Ca pentru asta te considera altii incompetenta, e doar prostia lor si lipsa lor de „deschidere la minte”.
12/03/2010 at 12:01 PM
Nu stiu cate femei din zilele noastre se mai simt multumite doar cu atat :-?? ma refer la o femeie care a invatat mult la viatza ei, nu care a fost tzinuta in puf de parintzi si care habar nu are pe ce lume este…
12/03/2010 at 3:36 PM
Iarasi… sunt femei de genul asta… pana la urma suntem diferiti.
Nu e vorba doar de femei „tinute in puf” de parinti, de barbati.
Ci de femei care se simt implinite cand au grija de altii, sot, copiii, de femei a caror personalitate se muleaza pe rolul asta. Femei care lucrand intr-o compania si avand succes profesional s-ar simti goale, chiar daca ar fi capabile pe astea. Femei care se simt implinite cand fac totul pentru copiii lor.
Sunt si barbati de genul… numai ca la ei e rusine sa recunoasca.
Uite si faza inversa… eu sunt femeia exact opusa. Nu m-ar face o familie si copiii implinita, doar o cariera. Ma simt multumita doar cu atat. Care e problema? De ce sa judecam ce face fericit pe fiecare?
Am colege de facultate printre primele, participa in proiecte, se duc la concursuri de robotica, care au invatat multe la viata lor si tot ar renunta la cariera in secunda doi pentru o familie si copiii…
Pentru ca da, se simt bine cu ceea ce fac acum.
Dar s-ar simti mult mai implinite stand ziua acasa cu 4 copiii sa ii creasca sa ii faca oameni.
12/03/2010 at 4:16 PM
Si eu sunt genul care s-ar concentra mai mult asupra carierei… am fost obishnuita sa ma descurc singura, sa stau singura, etc. Dar daca totusi ar aparea un barbat ca lumea in viata mea, poate as cocheta si cu viatza de familia, fara sa-mi neglijez slujba 🙂 pentru mine asta o sa ramana principala satisfactie pentru ceva vreme..
12/03/2010 at 10:57 AM
„Cerem egalitate de ceva vreme incoace si incercam sa combatem sexismul. Citeam pe blogul lui’ Grapefruits ca o femeie care vrea sa fie egala cu un barbat are standarde joase. Asa as spune si eu in mod normal pentru ca stim ca suntem mai bune! Stam mai bine cu nervii, putem gandi logic, vedem toate detaliile problemei, administram bine banii, suntem capabile sa elaboram planuri, avem fortza destula…intr’un cuvant, avem toate atuurile pentru a fi sefe.”
1. Femeile in general nu vor si nici nu ar putea sa combata sexismul. Ele au inventat conceptul in sine.
2. Femeile nu au standarde joase. Femeile nu inteleg ce inseamna sa fii egala unui barbat.
3. Sunteti mai bune, NU puteti gandi logic, NU vedeti toate detaliile unei probleme, stati FOARTE PROST cu nervii, stiti sa administrati banii FOARTE BINE, fortza nu aveti destula. O FEMEIE PENTRU UN POST DE CONDUCERE TREBUIE SA MUNCEASCA LA PROPRIU DE 2 ORI MAI MULT CA UN BARBAT. Nu pentru ca nu poate ci pentru ca este usor manevrabila de conditii si factori externi si independenti ei. 😉
Nu va puteti detasa de problemele sentimentale, familiale, personale, etc. si veti fi conduse tot timul de sentimente.
Succes si bafta, voua femeilor care doriti mai mult de la voi.
P.S.: O femeie fara sentimente si viata personala, nu se cheama femeie, ci tentativa de femeie cu complexe barbatesti!:)
12/03/2010 at 11:44 AM
Ma gandeam eu ca n-o sa aiba nimeni argumente in favoarea unei femei ca presedinte 😦 nici eu nu prea le vedeam sincer… Dar totusi, nu cred ca avem atatea lipsuri 🙂 in detalii gandim toate, stiti si voi asta…interpretam tot, va plangetzi de asta mereu. Gandirea logica lipseste si multora dintre barbatzi. Nervii si pitici pe creier avetzi si voi ( vezi intreaga istorie). Dar cum am mai spus, sunt de acord cu faptul ca suntem mai slabe, mai sentimentale cateodata si poate incapabile sa ne improshcam cu noroi in halul in care majoritatea politicienilor o fac 🙂 noi am fi mai subtile 😆
12/03/2010 at 3:44 PM
„Stangacii sunt coordonati predominant de emisfera dreapta, responsabila de orientarea in spatiu, de imaginatie, creativitate. Dreptacii sunt coordonati de emisfera stanga responsabila cu logica, analitica, functiile verbale si matematica. In cazul ambidextrilor, emisferele sunt la fel de active.”
Bun… deci hai sa ii facem poe ambidextrii sefii, sa lasam dreptacii sa aiba numai meserii bazate pe logica si pe stangaci sa ii fortam sa fie artisti.
Nu?
Ma rog, ideea e ca indiferent de particularitatile fiecarui sex in parte, rase in parte, etnii, categorie sociala (un sarac mort de foame nu o sa ajunga niciodata la capacitatile intelectuale si fizice ale unui om hranit corect, la aceleasi predispozitii genetice), etc. nu poti spune ca un om poate sau nu sa faca un anume lucruri.
Sunt multe femei care s-au dovedit mai competente decat unii barbati in anumite domenii. Tot sunt putine.
Dar macar toti trebuie sa avem aceeasi sansa.
Daca ajungem sau nu undeva, depinde de ceea ce noi ca indivizi suntem in stare sa facem.
Poate ca multe femei nu vor ajunge in anumite domenii la performantele barbatilor. Dar poate 2-3 pot. Alea trebuie lasate sa ajunga acolo.
12/03/2010 at 4:13 PM
CORECT! 🙂
12/03/2010 at 10:59 AM
@DianaEmma: termenul general pentru ce ai descris tu acolo e:MISANDRA! 🙂 😛
12/03/2010 at 11:19 AM
Multumesc pentru lectie Invatatorule. 😀
12/03/2010 at 11:34 AM
Da, nici eu nu stiam termenul 😕 de „misogin” auzisem clar, dar de „misandra” never 😆 invatz ceva nou pe zi ce trece
12/03/2010 at 11:49 AM
@mon chérie chocolatier: aceastea cred ca sunt frustrari. 😕 Leapada-te de ele cand auzi cocosul cantand de 3 ori! :)))
Sau poate esti complexata ca se uita lumea doar la aspectul tau fizic si nu la ce ai in intelect.? 🙂
12/03/2010 at 12:00 PM
Sincer, cam da… poate asta ar fi singura mea frustrare, sau mai bine zis nemultumire… Adica inteleg ca la prima intalnire, un baiat nu are cum sa vada cat de desteapta esti sau cate limbi straine stii; enervant este ca asta nu se intampla nici dupa 10 intalniri!… Dar auzisem acum ceva timp pe la radio ceva de genul ” in zilele noastre, cand ii spui unei fete ca este frumoasa, automat o faci proasta”; asta pt ca rar am auzit sa se mai spuna „frumoasa”, de obicei se foloseste „buna in draci” sau alte apelative asemanatoare, care exclud clar posibilitatea unei forme de inteligentza existente… Nu stiu cat de mult este apreciata o femeie inteligenta si nu neaparat cu forme de Miss World, ci sa spunem pur si simplu, dragutza 🙂 aici chiar as vrea sa aud parerea unui barbat…
12/03/2010 at 11:57 AM
@DianaEmma: Nici mie nu mi-ar displace s afiu intretinut de nevasta si sa stau la cratita! 😀
Sau sa stea la cratita, dar sa nu fie o tuta din alea gen: „S-a stricat filtrul de cafea, hai la Mall sa luam altul!” 😀
Ce pretentios mai sunt :)))
12/03/2010 at 12:04 PM
Eu sustzin FEMEIA COSMO, adica femeia care are timp sa le faca pe toate 🙂 chiar cred ca putem face o ciorbica pe fuga dupa 8 ore de munca… si in week’enduri chiar putem sa petrecem timp cu sotzii nostrii si cu copiii…nu mi se pare greu sa gasesti timp pentru persoanele pe care le iubesti 🙂 si nici makar nu trebuie sa uiti de propria’tzi persoana
12/03/2010 at 12:06 PM
That’s the spirit! :)))
12/03/2010 at 12:15 PM
Thank you! 😆
12/03/2010 at 3:47 PM
Nu stiu cum sa iti spun… o sa sune urat… dar daca faci copiii ca sa petreci doar in week-end timpul cu ei… mai bine nu ii faci.
Daca faci un copil si il vrei… macar dedica-i timp.
Lucreaza in primii 6-10 ani de viata cu jumatate de norma daca iti permite situatia.
Un copil are nevoie de plimbat in parc si jucat cu el si in timpul saptamanii…
12/03/2010 at 4:11 PM
Eu ma refeream la un program mai special in timpul weekend’ului ;)) nu la plimbarile prin parc din timpul saptamanile, la minutele petrecute cu el la desene animate sau ajutandu=l sa isi faca temele
12/03/2010 at 4:12 PM
saptamanii* :”>
12/03/2010 at 12:04 PM
@Chocolate: frustrare, nemultumire, daca nu esti „buna in draci” nu-si are rost postul.
Mno, ca sa iti raspund la partea cu frumusetea, sunt 2 tipuri de barbati:
1. aia care vor doar sa f**a si
2. aia care vor sa si f**a si sa aiba cu cine vorbi. 😀
Eu sunt din a 2-a categorie si nu se intampla prima parte, fara a 2-a. Daca nu e desteapta, catusi de cat acolo, sa-mi poata raspunde la provocari si intepaturi, ma jur ca nici erectie nu am. :”> 😀
12/03/2010 at 12:16 PM
Haah =)) esti printre putzinii carora le pasa cu cine umbla prin pat! Esti exact ca un fost prieten de-al meu, cu care am ramas in relatii bune…doar ca el nu e leu, ci rac 🙂 pe-aproape..
12/03/2010 at 1:12 PM
Stam mai bine cu nervii
fail
putem gandi logic
fail
vedem toate detaliile problemei
fail
administram bine banii
fail
suntem capabile sa elaboram planuri
fail
avem fortza destula
fail
It’s official… Epic Fail!!
12/03/2010 at 2:03 PM
Stam mai bine cu nervii pentru ca nici una dintre noi nu a fost atat de nebuna incat sa creeze lagare pentru everei. Putem gandi logic pentru ca suntem si noi inzestrate cu absolut aceeasi ratiune ca si voi. Vedem toate detaliile probleme – atunci sa nu va mai plangetzi ca nu ne intelegetzi pentru ca intoarcem situatia pe toate partile.Administram bine banii – de’asta femeia este cea care se ocupa cu shoppinguiala si cumparaturile casei.Suntem capabile sa elaboram planuri – si chiar planuri diplomatice, pot spune, fara fortza fizica, desi, ca sa ating si ultimul punct, e prezenta si aia cateodata 🙂
Nu suntem chiar atat de nepricepute pe cat ne scoatetzi voi 😉 daca am fi in halul asta, nu ne-ati mai tzine pe langa voi. Am i right? Of course i am! 😀
12/03/2010 at 1:43 PM
„Am vazut acum cateva filmul propus de…” cateva zile? 😛
ma bucur ca ti-a placut filmul, la fel de incantata am fost si eu, desi la final am oftat si fishuc m-a intrebat: de ce oftezi? Am oftat pentru ca asa eram si eu candva, dar nu mai sunt, pentru ca am o dragoste de intretinut, iar asta presupune multe sacrificii.
12/03/2010 at 1:57 PM
Sincer, as renuntza si eu la anumite obiceiuri sau conceptzii pentru persoana iubita :-< macar de ar aparea…
12/03/2010 at 1:49 PM
Prea mult feminism pe milimetru pătrat pentru mine 🙂 ţi-am pasat o leapşă cu „prinţipuri”! 😀
12/03/2010 at 1:56 PM
Am citit ceva despre principii si pe la DianaEmma si Loryloo..speram sa scap :”> dar imi voi face temeinic tema pentru acasa incepand cu zilele urmatoare..vreau sa ma gandesc bine la ea 🙂
12/03/2010 at 2:02 PM
:)) Foarte bine, nu vreau să îţi dau o notă sub 10 (zece) :))
12/03/2010 at 4:36 PM
Citind randurile tale ma gandeam la un singur lucru Hitler nu ar fi putut fi femeie. Numai un barbat ar putea fi atat de crud. Sau mai stii? Nu stiu ce sa spun. Mai greu va penetra in Romania ideea de femeie presedinte. Cine incearca este lovita din toate partile si defaimata. Da! As vrea si o femeie presedinte la carma tarii. As fi curioasa ce s-ar intampla cu tarisoara noastra.
12/03/2010 at 5:45 PM
Si eu, sa stii 🙂 nu zic ca am duce’o neaparat mai bine…dar daca tot am trecut prin toate, de ce sa nu incercam si asta..? nu poate sa fie mai rau decat in comunism 😆
13/03/2010 at 5:51 PM
Bai fetelor, nu v-ati saturat de sexisme din astea cu Hitler si evreii lui?
Si Napolen a omorat jde mii de oameni si a macelarit cu sange rece civili. Da n-ai vedea pe nimeni sa zica… sa-mi bag pula ai un tablou cu Napolen pe perete! Rasistule?!
Sa fim seriosi…
13/03/2010 at 6:38 PM
Napoleon a mai facut cate ceva si in orice razboi sunt victime, pagube si varsari de sange 🙂 dar trebuie sa recunosti ca Hitler a fost absurd
12/03/2010 at 5:13 PM
Am terminat cu facultatea pe ziua de azi, asa ca am revenit acum cu „pledoarie” 😆
Ieri eram somnoroasa 😳
As putea sa ma aventurez in a gasi femeilor calitati care le-ar oferi un avantaj in fata barbatilor. Si-as putea sustine, cu diverse exemple, ca femeile sunt MAI bune organizatoare, MAI grijulii, MAI minutioase si alte aspecte pe care, in mare parte, le-ai atins si tu mai sus.
Dar nu putem generaliza, nu toate femeile sunt asa. Nu asa ajungem la ideea ca femeia ar fi un presedinte mai bun.
Calitatile astea ar trebui sa se gaseasca in orice persoana care candideaza pentru un asemenea post. Barbatii care candideaza trebuie sa aiba acelasi plus de minutiozitate, grija, diplomatie, corectitudine pe care spunem ca il au in general femeile. Plusul asta trebuie sa existe la un presedinte, indiferent ca e femeie sau barbat. Un plus fata de ceilalti oameni de rand.
Atat timp cat indeplineste asemenea calitati, ce importanta are ca e femeie sau barbat? Iar femeile le pot avea toate astea, deci POT deveni presedinte de tara.
Nu pentru ca ar fi superioare barbatilor, ca sunt MAI x, MAI y, ci pentru ca pot fi egale barbatilor si pot indeplini aceleasi functii.
Cat priveste sensibilitatea sau manipularea celor din jur, nu e nici aici o regula ca femeile sa fie neaparat mai sensibile. Se poate ca un barbat sa fie mai sensibil decat doua femei la un loc. Se poate ca o femeie sa fie mai puternica decat doi barbati la un loc.
Evident ca nu se duce una slaba de inger sa-si incerce norocul la a tine o tara intreaga in frau. Se duce o persoana capabila, puternica, pregatita, nu vorbim de orice femeie.
Femeile fac in alte tari istorie. Chiar m-am interesat si va dau si exemple :
Prima tara din lume condusa de o femeie a fost Sri Lanka, in 1960 ! – Sirimavo Bandaranaike.
Liberia – Ellen Johnson Sirleaf, prima femeie Presedinte al unui stat african.
Letonia – Vaira Vike-Freiberga, prima femeie aleasa Sef de Stat din Europa de Est, iulie 1999.
Filipine – Gloria Arroyo, din 2001
Finlanda – Tarja Halonen, aleasa in februarie 2000
Irlanda – Mary McAleese, aleasa in octombrie 1997, realeasa la 1 octombrie 2004.
De curand a fost aleasa prima femeie presedinte in Costa Rica – Laura Chinchilla.
Nu ma enumar si numeroasele alte posturi de conducere importante ocupate de femei.
Se poate si se va putea si la noi, atunci cand se vor depasi anumite conceptii eronate in ceea ce priveste femeile.
Este si la acest capitol o diferenta destul de semnificativa intre noi si celelalte tari europene. La nivelul UE femeile sunt mult mai prezente in viata politica – 23%,in timp ce in Rom doar 10%.
Poate nu curand, poate abia cand vom avea copii de varsta noastra, dar eu cred ca vor exista si in Romania candidate la presedintie… cu sanse reale de a ocupa inalta treapta 😀
Hai ca am scris aproape cat un post intreg, ma scuzi ca m-am intins atat 😀
12/03/2010 at 5:15 PM
nu mai* enumar
12/03/2010 at 5:45 PM
Nici o problema, Loryloo, mi-a facut placere sa citesc 8-> mai ales partea cu femeile care fac istorie prin alte tzari, habar nu aveam 🙂
12/03/2010 at 7:59 PM
🙂
12/03/2010 at 8:38 PM
Sa stii ca tre’ sa ii dau dreptate lui Ion.
Clar NU stam mai bine cu nervii.
Cred ca nu s atat de feminista ca tine sau precum ar trebui :-??
12/03/2010 at 8:57 PM
Poate cu nervii nu, dar c’mooon, trebuie sa avem si puncte forte :-s nu suntem chiar asa de rupte’n dintzi!
13/03/2010 at 3:58 AM
Nu suntem, nu suntem, da’… mnoh:))
13/03/2010 at 5:23 PM
Pot sa zic si eu ceva? 😀
Stam mai bine cu nervii – tind sa cred ca nu. Asta e ceva destul de subiectiv, avand in vedere faptul ca exista oameni si oameni. Dar sunt de parere ca femeile pot tine mai mult timp nervii ca sa se razbune cumva :).
putem gandi logic – in mod sigur nu. Logica se duce de rapa cand e imbinata cu sentimente, trairi, etc. Cunosc o tipa care se lauda oricui cu faptul ca spre deosebire de restul femeilor detine atuul asta al logicii si tot ii lipseste :).
vedem toate detaliile problemei – depinde de domeniu si din nou, de caracterul personal.
administram bine banii – aici nu m-am contrazis niciodata cu nimeni :).
suntem capabile sa elaboram planuri – cred ca ai pus gresit problema, si un castor poate elabora planul unui baraj.
avem fortza destula – e si demonstrat stiintific ca e in doze mai mare decat la noi.
O femeie presedinte cred ca ar face fata bine tuturor provocarilor, atata timp cat are barbati in cabinet. O femeie presedinte inconjurata doar de femei la putere = dezastru. (feel free to comment here 🙂 ).
Citez : „Stam mai bine cu nervii pentru ca nici una dintre noi nu a fost atat de nebuna incat sa creeze lagare pentru evrei” – adevarat, dar pe vremea aceea femeile inca nu aveau mentalitatea de acum si se bazau in conducere pe mainile unui barbat. Dar ca si exemplu, in timpul celui de-al treilea Reich au existat femei foarte fanatice lui Hitler, per exemplu Hanna Reitsch, un capitan al Luftwaffe descrisa ca „fanatica, catolica si nazista” visa sa creeze un corp german de kamikaze. Cu o zi inainte de sinuciderea lui Hitler, asistata de colonelul Greim a reusit sa aterizeze cu un avion pe strada unde se afla bunkerul nazist, restul orasului fiind ocupat in intregime de rusi. Incercase asta ca o ultima salvare pentru fuhrer. Ei si gandeste-te acum, daca femeia asta a avut toate ideile astea, nu s-ar fi gandit ea si la lagare pentru evrei?
15/03/2010 at 9:24 PM
IMI dau si eu cu parerea privind dezbaterea voastra.
Eu unul nu cred ca un barbat este mai bun ca o femeie si nici invers .
Intodeauna am fost adeptul egalitatii intre sexe ,si fiecare dintre parteneri sa vina in completarea celuilat.
fiecare caracter este bun intr-un domeniu in functie de ce i-a fost insuflat de mic si pentru ce s-a pregatit.O femeie poate fi un bun presedinte de asemenea (Angela Merkel);o femei poate face intr-o lume nebuna a barbatilor de exp un razboi (Ecaterina Teodoroiu ).Dra aceste fapte nu m-au impresionat in mod deoseebit stiti ce m-a impresionat cu adevarat?
-femeia care tot prin calitatile de femeie s-a evidentiat de exp in minte acum in vine Adriana Iliescu mamica aceea de 67 ne ani , pe mine m-a impresionat enorm.
Acum o melodie pentru Chocolate:sigur o sa iti placa 🙂
15/03/2010 at 9:55 PM
Stii tu ce stii :”> chiar mi-a placut
07/09/2010 at 8:21 PM
Si eu sunt feminista,poate si un pic lasa,n-as putea sa traiesc in urma cu 100 de ani,cand „femeia reprezenta doua brate de lucru,o zestre si producatoare de copii” cum spunea George Calinescu.Oricum,cred ca femeile pot fi egale cu barbatii.Pot conduce,de ce nu?;))Nu putine sunt cazurile in istorie cand femeile au condus,direct sau mediat:Cleopatra,Ioana d’Arc,regina Elizabeta a Angliei,chiar si Elena Ceausescu,multi considera ca ea ar fi condus „din umbra” tara.
Pana la urma depinde de fiecare,nu putem generaliza ca toate femeile sunt asa sau pe dincolo.Sensibili sunt si femeile si barbatii,insa in timp ce unei femei ii este permis sa planga sau sa arate ca este slaba,barbatilor nu.„La vârste fragede fetele învaţă că e un lucru firesc să ceară ajutor atunci când au nevoie, în schimb băieţilor li se inoculează ideea că a-ţi arăta vulnerabilitatea poate avea consecinţe neplăcute asupra celor din jur.” spune psihologul Aurelia Moraru.Suntem oameni pana la urma.Traim,iubim si suferim la fel.:D