Am gasit leapsa asta despre carti la DianaEmma si pentru ca mi-a placut foarte mult, am primit aprobarea de a o face si eu, la randul meu. Am onoarea s-o dau mai departe la Habiba si Loryloo😀 Here i go:

1.Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti paginile ?
Pana acum un an sau ceva de genul, aveam prostul obicei de a indoi colturile paginilor. Dar m-am indreptat si acum folosesc cate un pix sau un creion pe post de semn de carte.

2.Ati primit in ultimul timp o carte drept cadou, si daca da, care a fost aceasta ?
De obicei, imi cumpar carti singurica. Parintii sau colegii/colegele nu se sinchisesc, oricum ei habar nu au ce imi place sa citesc. Doar fetele mele imi mai ghicesc gusturile, asa ca in noiembrie, de ziua mea, printre altele, mi-au strecurat si „De ce barbatii se insoara cu scorpii” de Sherry Argov. Mi-a placut enorm si am gasit-o foarte educativa.

3.Cititi in baie ?
Nu chiar, poate doar reviste, sms’uri. Sunt pe fuga mai mereu.

4.V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte, si daca da, care ar fi fost aceasta ?
Cred ca este cel mai mare vis al meu…Da, as scrie un volum de poezii sau ceva beletristica. Nu le am cu romanele, ma pierd mereu in detalii, descrieri, rime…Dar da, mi-as dori enorm sa public o carte in viitorul apropiat.

5.Ce credeti despre colectiile de carte de la noi ?
Se publica prea usor, orice. In avalansa asta de carti, cartzulii, romane, televonevele, selectez intotdeauna doar ce imi place. Nu mai citesc de mult orice imi pica in mana…

6.Care este cartea preferata ?
…e ca si cum ar trebui sa spun care este singura persoana din lume la care tin. Greu de spus…Dar sa spunem ca cea care m-a facut sa pic cel mai tare pe ganduri ar fi „Cosmetica dusmanului” de Amelie Nothomb. Am citit-o o singura data acum un an jumate si inca mi-o amintesc perfect.

7.Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea ?
Nu. Niciodata.Nu sunt adepta motto’ului ” a doua oara e intotdeauna mai bine”, cred mai degraba ca prima data inseamna aproape totul. Asa ca recitesc rar doar anumite citate si fragmente scurte care mi-au placut.

8.Ce parere ati avea de o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?
Ohoo, greu de imaginat. Majoritatea sunt prin diferite coltzuri ale lumii, cativa sunt „foarte morti”, dar as bea o cafea cu Andrei Ruse, Zully Mustafa sau Mihaela Radulescu, ale caror carti le-am citit cu cea mai mare placere. Am multe intrebari de pus despre…tot!

9.Va place sa vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine ?
Mult de tot! O carte nu este buna pana nu o citesc si prietenele mele, asa ca de fiecare data cand una dintre noi gaseste o poveste buna sau un articol interesant, trebuie neaparat sa treaca si pe la celelalte. Si inca la cate cate ore de visare si la cate zeci de opinii poate duce acest schimb „culturalo-sentimental”…

10.Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi ?
La prima vedere, intotdeauna ma atrage titlul, chiar si coperta. De cele mai multe ori, citesc descrierea cartii de pe primele pagini sau de pe coperta. Uneori, stiu cum scriu anumiti autori si merg la sigur.

11.Care credeti ca este o lectura „obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca ?
Scrierile clasice. Nu le agreez prea mult, dar daca nu avem un minimum de cultura, nu avem nimic.

12.Care este locul preferat pentru lectura ?
Cu siguranta, acasa, intinsa in pat, eventual si cu ceva bun de baut langa ( asta putand sa insemne ceai, ciocolata calda, suc, lapte, etc). Acest lucru nu ma impiedica totusi sa citesc si la liceu cateodata.

13.Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste ?
Depinde de situatie. Cand citesc ceva mai greu sau din obligatie care sunt sigura ca m-ar putea face sa adorm, prefer sa ascult putina muzica in surdina. Cand ceva ma captiveaza, nu vreau sa aud nici musca!

14.Vi s-a intamplat sa cititi carti in format electronic ?
Da, din nefericire. Insa doar 2-3.

15.Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate ?
Mai mult imprumutate…de la biblioteci, de la prietene, colege, etc. Dar am si eu cartile mele de suflet, cumparate cu manutza mea!

16.O carte este pentru mine… Cum ati descrie o carte ?
Bucati de viata, cioburi sentimentale, ghem de idei, frimituri umane…